Unity3d OneLine – problemy, które da się rozwiązać w jednej linii kodu. Dosłownie!

Linia: Ograniczenie zasięgu zmiennej

Taka sytuacja: Tworzysz kawałek bardzo dobrego skryptu. Wszystko fajnie działa. Problem pojawia się, jeśli pewna zmienna w skrypcie przekroczy jakąś wartość. Olewasz, nikt przecież nie ustawi takiej wartości. Wysyłasz aktualizację na SVNa czy GITa. Za godzinę wpada do Ciebie designer i dostajesz ochrzan, że Twój nowy kod nie działa. Co się stało? Wprowadził zbyt wysoką wartość zmiennej.

Można było temu bardzo szybko zaradzić. Wystarczy ten kod:

public int normalInt;

Na takie coś:

[Range(10, 20)]
public int normalInt;

Oczywiście 10 i 20 to ograniczenie minimalne i maksymalne, jakie może przyjąć nasza zmienna. Z punktu widzenia inspektora w Unity, zmiana wygląda tak:

 

Ograniczona zmienna
Ograniczona zmienna

Jak widać, pole do wpisania wartości zmienia się w suwak, którego wartość będzie ograniczona przez nasze ograniczenie.

Podoba Ci się? Udostępnij!