Darmowe assety zwykle zostawiają wiele do życzenia, a płatne są… drogie. Na szczęście pojawia się rozwiązanie.

Dzisiaj miał być inny wpis, ale czekam jeszcze na materiały pomocnicze do niego, dlatego dziś szybki newso-wpis.

Problem pozyskiwania assetów dotyka nas bardzo często. Chcemy realizować projekty sami, ale albo jesteśmy programistami i nie umiemy sobie przygotować grafik, albo jesteśmy grafikami i klepanie skryptów nam kompletnie nie idzie. Ewentualnie nie umiemy nic i liczymy, że ktoś za nas wszystko odwali. Dzisiaj mam coś fajnego dla dwóch pierwszych grup.

Wiadomo, jak to bywa z assetami. Można się posiłkować darmowymi, ale wtedy często każdy element jest z innej parafii i całość wygląda na bezsensowną sklejkę z niczego. Można też assety kupić, ale czasami to co potrzebujemy jest drogie, a nasz projekt na tyle mały, że nie sądzimy, żeby zakup się zwrócił.

Kilka przykładowych assetów z różnych paczek
Kilka przykładowych assetów z różnych paczek

Bardzo fajne rozwiązanie to motyw bundlowy. Czyli „zapłać ile chcesz”. Teraz, trafiła się okazja na zebranie bardzo fajnych assetów w przyzwoitej cenie. Mój duński odpowiednik (czyli facet, robiący tutoriale o Unity): Asbjørn Thirslund, założył portal o nazwie DevAssets. O co w tym chodzi? Twórcy grafik mogą udostępniać swoje projekty w formacie „płać ile chcesz”. Czyli możemy dostać naprawdę dobre jakościowo assety za darmo, albo płacąc symboliczne kwoty twórcy (od $2 do $30).

O ile dobrze zrozumiałem koncept, to portal nie pobiera żadnych prowizji. Więc wszystko co zapłacicie trafia do artysty. Jeżeli sami jesteście artystami, możecie dołączyć do projektu i sprzedawać tam swoje assety.

Na razie paczek nie ma za dużo i głównie pochodzą od autora witryny, jednak mam nadzieję, że wkrótce projekt się rozrośnie.

  • GG

    Super, tylko trochę mało tych assetów :)