Marek Winiarski

Dzieje Khorinis

Chcielibyście wrócić do Khorinis? Być może będziecie mieli szansę!

Czy kojarzycie taką grę jak Gothic? No dobra, przyznaję, to głupie pytanie. Gothic zalicza się do grupy najpopularniejszych gier cRPG w Polsce. Niemiecka produkcja, która różnie przyjęta na zachodzie, w kraju nad Wisłą doczekała się statusu kultowej i legendarnej, zaś twórcy gry: Piranha Bytes z miejsca stali się ulubieńcami polskiej publiki.

Gry niemieckiego studia miały swoje wady. Miały bugi, bywały toporne, ale zachwycały klimatem, niebanalnymi zadaniami, bohaterami, których zapamiętywało się na lata, wciągającą historią, czy wreszcie misją polegającą na zbieraniu rzepy. Gdy po Gothicu drugim, wydawało się, że twórcy dali z siebie wszystko, zaskoczyli nocą kruka, a później ogromną trzecią częścią, gdzie pośpiech wydawcy, nie pozwolił dokończyć tej potencjalnie fantastycznej gry.

Dzieje Khorinis

W marcu tego roku, od premiery pierwszej części minie już 16 lat. W listopadzie, druga część zaliczy 15 urodziny, w październiku ostatnia część sagi skończy lat 11. To bardzo dużo. Od tamtej pory, dostaliśmy piracką sagę Risen, a w tym roku Piranha uraczy nas Elexem. Wszystko fajnie, ale ani jedna gra, ani druga to nie mroczny Gothic.

Co się Dzieje (w) Khorinis?

Nie wiem jak wy, ale ja bardzo chętnie wróciłbym do świata Bezimiennego. Na wyspę Khorinis, do Górniczej Doliny. Spotkał starych przyjaciół, powalczył ze ścierwojadem, pozbierał nieco rzepy.

Powiecie: Odpal sobie znów Gothica. Niby tak, ale to już nie ta sama radość, kiedy zadania zna się na pamięć, a czasami i linie dialogowe. Ale jest dla nas wszystkich szansa.

Pewna grupa zapaleńców wzięła się za robienie moda do Gothica. Już wiem co myślicie. Pewnie Ivona, będą gać jakieś bzdury i wielcy artyści.

Otóż nie!

Twórcy, zaczynali od tłumaczeń zagranicznych modów. Teraz wzięli się za swojego. Wyrósł im z tego ogromny projekt, który przyćmiewa chyba wszystkie modyfikację, jakie do tej pory powstały. Mało tego, to nie będzie modyfikacja, dodająca nowy pancerz i dwa potwory, a całkowicie nowa, kompletna historia zgodna z kanonami oryginalnej sagi.

Jak to jest zrobione?

Jak wygląda praca nad takim modem? Ekipa na chwilę obecną liczy około 25 osób. Podzieleni są na grupy, kierowane przez koordynatorów, np.: grupa grafików, grupa skrypterów etc. W czym pracują? Graficy wykorzystują Blendera oraz 3DS Maxa. Cała strona Level Designu oparta jest o edytor Gothica o nazwie “Spacer”. Również część skryptowa bazuje na oryginalnym rozwiązaniu Piranha Bytes, czyli języku “Deadalus”, który był wykorzystany w Gothic 1 i Gothic 2. To dzięki temu językowi powstają takie rzeczy jak dialogi, zadania, czy postaci. Język był opracowany przez niemieckie studio, dlatego (jak wynika z moich obserwacji) dokumentacja w sieci jest raczej uboga.

Jednak to nie wszystko, bo do realizacji projektu, ekipa wykorzystuje pluginy i narzędzia napisane własnoręcznie. Do tego służy im język C++ oraz Java. Część zadań starają się również automatyzować dzięki językowi Python.

Mam na imię Lars

Fabularnie poznajemy wyspę Vaduz z miastem o tej samej nazwie. Przyjdzie nam pokierować losami Larsa, który wplącze się w pewną intrygę – tajemniczo, ale tyle zdradzają twórcy na stronie projektu. Zdradzają też coś jeszcze. Szykują nam drugą część przygody, gdzie powrócimy na Khorinis! Pozwolą nam ponownie porozmawiać ze starymi znajomymi! Ale to dopiero w drugiej części zabawy, która ukaże się później.

Ciekawostką jest też moment osadzenia akcji. Całość jest prequelem do sagi, a losami Larsa będziemy kierować na 11 lat przed początkiem przygód Bezimiennego. Żeby dać też lepszy obraz sytuacji, dodam, że będzie to na rok przed powstaniem magicznej bariery.

Czy wspomniałem wam już o tym, że profesjonalni aktorzy będą ten dodatek dubbingować?

I jako profesjonalni aktorzy, nie mówię tutaj o totalnie anonimowych osobach. Przykładem może być tutaj Krzysztof Zakrzewski. Skąd możecie znać tego Pana? Z Gothica 3. Ale też z: Wiedźmina, Wiedźmina 2, Wiedźmina 3, Majesty, Warcrafta 3, Asterixa i Obelixa: Misja Kleopatra, Skyrima,  Dragon Age: Początek, HearthStone… wymieniać dalej?

Próbki głosów innych aktorów możecie sobie przesłuchać też tutaj:

Czego o swoim projekcie nie napisali by autorzy i czego nie napisałbym ja, nie pokaże to chyba profesjonalizmu tak, jak fakt, że udało im się namówić do współpracy doświadczonych aktorów.

Też chce pomóc!

Po wstępnym opisie projektu, część z was pewnie ma ochotę w to zagrać, a druga część pomóc w rozwoju projektu. O ile pierwsza część musi poczekać, dla drugiej mam dobre wiadomości.

Mimo zaawansowanych prac, nasi radośni twórcy wciąż szukają ludzi do wsparcia projektu. Jeżeli umiecie programowania, tworzyć grafiki 2D albo 3D (a skoro tu jesteście, to pewnie umiecie) to dajcie im znać i pomóżcie w realizacji tego projektu. Jest to projekt niekomercyjny, więc złota wam nie przybędzie, ale fajna pozycja w CV i radość z realizacji takiego projektu owszem. Jeżeli nie, to przynajmniej przekażcie wiadomość o projekcie dalej, żeby dotarł do jak najszerszego grona.

Na tą chwilę, najbardziej potrzebni są Graficy 3D, oraz Concept Artyści.

No to kiedy?

Finalna wersja projektu, będzie dostępna do pobrania najprawdopodobniej za darmo. Do jej uruchomienia, potrzebny będzie Gothic 2 z dodatkiem Noc Kruka. Natomiast jeśli chodzi o datę premiery, na tą chwilę nie ma jakiegoś przybliżonego terminu, ale na pewno nie będzie to w tym roku.

Ode mnie tyle. Pozostaje mi życzyć ekipie wszystkiego dobrego i udanej realizacji projektu, a was zachęcam do zainteresowania się nim i działania na chwałę Innosa.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, to tutaj macie linki do:

Strony projektu

Ich Fanpage Na Facebooku

Więcej filmów, na ich kanale YouTube

Exit mobile version