Dzień dobry,
mamy nowe studia, trochę zmian w Nintendo, studio z 6-godzinnym dniem pracy i paru weteranów wędrujących między studiami.
Zapraszam!
Newsy z GameDevu
- Nintendo zapowiedziało, że cena nowej Zeldy będzie wynosiła $70, przez co w internecie pojawiły się obawy, że ceny gier od Japończyków będą droższe. Nintendo zaprzecza temu i mówi, że ceny nowych gier będą rozpatrywać jako oddzielne przypadki:
https://80.lv/articles/nintendo-says-usd10-price-hike-will-not-be-the-new-standard-for-its-games/ - Krafton, producent gier i wydawca z Korei południowej, znany głównie z PUBG, otwiera pierwsze studio w Kanadzie – Krafton Montreal. Poprowadzi je były pracownik Ubisoftu – Patrik Méthé.
https://80.lv/articles/krafton-opens-its-first-canadian-studio/ - This War of Mine, pojawi się w Nowojorskim muzeum sztuki współczesnej:
https://80.lv/articles/this-war-of-mine-joins-the-permanent-collection-at-new-york-s-museum/ - Nintendo mimo kryzysu (kiedy wiele firm IT zwalnia pracowników) zdecydowało się podnieść pensje swoich pracowników o 10%:
https://80.lv/articles/nintendo-raises-its-japanese-employees-base-salaries-by-10/ - Rovio prowadzi oficjalnie rozmowy z Playtiką. Rovio oczekuje ceny €9.05 za akcję, kiedy pierwsza oferta Playtiki opiewała na €8.50.
https://80.lv/articles/rovio-is-officially-in-talks-with-playtika-and-other-potential-buyers/ - Chiński gigant NetEase otwiera nowe studio Spliced, które ma pracować nad grami AAA. W składzie studia znajdą się pracownicy, którzy współtworzyli takie gry jak GTA, The Sims czy Call of Duty.
https://80.lv/articles/netease-opens-a-new-remote-first-studio-spliced/ - Ciekawa współpraca powstała między Microsoftem i twórcami Eve Online, którzy ogłosili beta testy add-on do Excela, który pozwala zaciągnąć dane z gry:
https://80.lv/articles/eve-online-announced-closed-beta-for-microsoft-excel-add-in/ - People Can Fly ogłosili, że zamierzają sami wydawać swoje gry:
https://www.gamedeveloper.com/business/-i-outriders-i-dev-people-can-fly-is-switching-to-self-publishing - Fińskie studio Fingersoft proponuje swoim pracownikom 6-godzinny dzień pracy, sugerując, że jest to lepsza alternatywna, niż 4-dniowy tydzień pracy. Zmiana systemu pracy wiąże się z obniżką pensji do 90% obecnej:
https://www.gamedeveloper.com/business/finnish-studio-fingersoft-is-letting-staff-work-shorter-six-hour-days - Jean Guesdon dyrektor kreatywny Ubisoftu, który spędził 17 lat, pracując nad Assassin’s Creed, opuszcza studio. Nie wiemy na razie, co będzie robił dalej.
https://www.gamedeveloper.com/business/jean-guesdon-longtime-assassin-s-creed-creative-director-leaves-ubisoft-montreal - Double Fine opublikowało film dokumentalny pokazujący jak przebiegały prace nad Psychonauts 2:
https://www.gamedeveloper.com/business/double-fine-releases-documentary-on-i-psychonauts-2-i-development - Twórcy gier mobilnych Scopely zatrudnili Erica Wooda jako nowego VP of publishing, który wcześniej pracował na podobnym stanowisku w Zynga.
https://www.gamedeveloper.com/business/scopely-adds-zynga-s-eric-wood-as-new-senior-vp-of-publishing - Anna Hollinrake pracująca wcześniej jako lead artist przy Fall Guys założyła swoje studio – Electric Saint. Studio współtworzy z Pavle Mihajlovicem, który jest programistom, a na swoim koncie ma pracę dla 22cans, a później współtworzył studio Flavourworks:
https://www.gamedeveloper.com/business/former-i-fall-guys-i-art-lead-co-founds-new-studio-electric-saint - Take-Two przygotowuje warty $50M plan redukcji, który może spowodować w firmie zwolnienia, aczkolwiek firma zapowiada, że nie szykuje się na szerokie zwolnienia:
https://www.gamedeveloper.com/business/take-two-details-50m-cost-reduction-plan-that-could-affect-personnel - Firma Snapser zebrała $2.6M w ramach finansowania z Venture capital – Andreessen Horowitz
Snapser to firma oferująca narzędzie do tworzenia backendu przy tworzeniu gier, co ma pozwolić twórcom skupić się na robieniu gry:
https://www.gamesindustry.biz/snapser-raises-26m-in-seed-funding-round - W zeszłym tygodniu zaczął się Next Fest, festiwal dem na Steam, z którego wyrzucono poslkiego producenta -Drago Entertainment. Wynika to z faktu, że gra może pojawić się na festiwalu tylko raz, a Drago miało dwie wersje swojej gry Winter Survival – jedną zwykłą, drugą okraszoną jako Prolog:
https://polskigamedev.pl/drago-entertainment-wyrzucone-z-festiwalu-steama/
Kulturka – czyli z gierkami związane
- Powstaje nowy film w świecei Riddicka:
https://www.gram.pl/news/riddick-powraca-powstaje-nowy-film-z-bohaterem-granym-przez-vina-diesela
Kącik naukowy – czyli fajne kursy
- Ciekawa prezentacja na temat oświetlenia w Calisto Protocol:
https://80.lv/articles/breakdown-lighting-tools-created-for-the-callisto-protocol/ - Hot Reload to nowe narzędzie do Unity, które pozwala podglądać zmiany dokonane w kodzie w czasie rzeczywistym:
https://80.lv/articles/hot-reload-a-new-unity-tool-that-lets-you-change-code-see-updates-in-real-time/ - Kilka wskazówek jak prowadzić akcje marketingowe swojej gry w Early Access, aby odnieść sukces:
https://www.gamesindustry.biz/marketing-tips-to-have-a-successful-early-access-phase
Strefa okazji – bundle i darmówki
- Zbiór fajnych darmowych assetów z Unreal Market:
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/featured-free-unreal-marketplace-content-february-2023 - Paczka kursów do Unreal Engine 5:
https://www.humblebundle.com/software/learn-to-make-games-in-unreal-engine-5-software?partner=mwin
Duże premiery
14 lutego:
Tomb Raider Reloaded – AND, iOS
Wanted: Dead – PC, PS4, PS5, XONE, XSX
15 lutego:
Cities: Skylines – PS5, XSX
Pharaoh: A New Era – PC
Returnal – PC
16 lutego:
Shadow Warrior 3: Definitive Edition – PS5
Wild West Dynasty – PC [Wczesny Dostęp]
17 lutego:
Like a Dragon: Ishin – PC, PS4, PS5, XONE, XSX [Wczesny Dostęp]
The Settlers: New Allies – PC
Wild Hearts – PC, PS4, PS5, XONE, XSX
MarWinowe pole
U mnie ostatnio cicho, robię sobie research i szykuje się do nowego materiału.
Tyle ode mnie, dzięki za uwagę, cześć!