Unity3d OneLine – problemy, które da się rozwiązać w jednej linii kodu. Dosłownie!
Linia: Jak dodać nagłówek przy zmiennych w panelu Inspector
Często skrypty, które tworzymy posiadają zmienne publiczne. Zmienne te, chcemy później ustawiać z poziomu Unity3d w panelu Inspector. Jednak, jeśli nawrzucamy masę tych zmiennych, może się zdarzyć, że dostaniemy straszliwy bałagan. Dlatego warto sobie takie zmienne grupować. Domyślnie, taki kod:
public float scrollSpeed = 15; public float zoomSpeed = 25; public float rotationSpeed = 15; public float scrollKeyboardSpeed = 15; public float minZoom = 40; public float maxZoom = 20; public Vector2 minPosition = new Vector2 (0, 0); public Vector2 maxPosition = new Vector2 (400, 400);
Da nam taki efekt:
Trzeba przyznać, że jest to mało czytelne. Więc co możemy tutaj zrobić? Z pomocą przychodzi nam bardzo prosta linijka kodu:
[Header("Treść Nagłówka")]
Taki fragment, umieszczony w odpowiednim miejscu kodu, zapewni nam dużo czytelniejszy przegląd zmiennych z poziomu inspektora. Więc teraz modyfikujemy kod:
[Header("Speed")] public float scrollSpeed = 15; public float zoomSpeed = 25; public float rotationSpeed = 15; public float scrollKeyboardSpeed = 15; [Header("Limits")] public float minZoom = 40; public float maxZoom = 20; public Vector2 minPosition = new Vector2 (0, 0); public Vector2 maxPosition = new Vector2 (400, 400);
Dzięki temu, w Inspectorze widzimy coś takiego:
Trzeba przyznać, że taki kod jest o wiele czytelniejszy, a my łatwiej się domyślimy co do czego służy. Zapewne nasi współpracownicy również docenią taką czytelność.