Darmowe assety zwykle zostawiają wiele do życzenia, a płatne są… drogie. Na szczęście pojawia się rozwiązanie.
Dzisiaj miał być inny wpis, ale czekam jeszcze na materiały pomocnicze do niego, dlatego dziś szybki newso-wpis.
Problem pozyskiwania assetów dotyka nas bardzo często. Chcemy realizować projekty sami, ale albo jesteśmy programistami i nie umiemy sobie przygotować grafik, albo jesteśmy grafikami i klepanie skryptów nam kompletnie nie idzie. Ewentualnie nie umiemy nic i liczymy, że ktoś za nas wszystko odwali. Dzisiaj mam coś fajnego dla dwóch pierwszych grup.
Wiadomo, jak to bywa z assetami. Można się posiłkować darmowymi, ale wtedy często każdy element jest z innej parafii i całość wygląda na bezsensowną sklejkę z niczego. Można też assety kupić, ale czasami to co potrzebujemy jest drogie, a nasz projekt na tyle mały, że nie sądzimy, żeby zakup się zwrócił.
Bardzo fajne rozwiązanie to motyw bundlowy. Czyli “zapłać ile chcesz”. Teraz, trafiła się okazja na zebranie bardzo fajnych assetów w przyzwoitej cenie. Mój duński odpowiednik (czyli facet, robiący tutoriale o Unity): Asbjørn Thirslund, założył portal o nazwie DevAssets. O co w tym chodzi? Twórcy grafik mogą udostępniać swoje projekty w formacie “płać ile chcesz”. Czyli możemy dostać naprawdę dobre jakościowo assety za darmo, albo płacąc symboliczne kwoty twórcy (od $2 do $30).
O ile dobrze zrozumiałem koncept, to portal nie pobiera żadnych prowizji. Więc wszystko co zapłacicie trafia do artysty. Jeżeli sami jesteście artystami, możecie dołączyć do projektu i sprzedawać tam swoje assety.
Na razie paczek nie ma za dużo i głównie pochodzą od autora witryny, jednak mam nadzieję, że wkrótce projekt się rozrośnie.