Tutoriale tworzę głównie dla was. Więc jeśli jakaś kwestia bardzo Cię zastanawia lub interesuje napisz do mnie, a najlepiej zostaw komentarz na tej podstronie. Jeśli Twój pomysł okażę się dostatecznie interesujący i ciekawy – oraz będzie w zasięgu moich możliwości, pojawi się na liście pomysłów do zrealizowania. Zaś punkty z tej listy pojawią się jako QuickTipy.
Jednak zanim napiszesz propozycję, proszę o kilka rzeczy:
- Sprawdź czy na poniższej liście, nie ma już rozwiązania problemu, którego szukasz.
- Przeczytaj komentarze i sprawdź czy ktoś, już nie zaproponował Twojego pomysłu.
- Jeżeli ktoś już, zaproponował Twój pomysł, daj jego komentarzowi +1, dzięki temu będę wiedział, które problemy powinienem rozwiązać najpierw, bo czeka na nie najwięcej osób.
Na koniec, pamiętajcie o bazie tutoriali która pomoże wam znaleźć inne ciekawe tutoriale.
Proszę też o niepisanie w tym wątku dodatkowych pytań nie związanych z tematami, bo może to mi utrudnić późniejsze odszukanie fajnych pomysłów. Jeśli macie jakieś inne pytania odnośnie Unity3d i GameDevu, możecie pytać w wiadomości prywatnej na FB, albo poprzez maila: marek [małpiszon] mwin.pl.
Wasze propozycję, które zostaną zrealizowane:
- Walka bronią białą
- Strzelanie z łuku
- Warunki pogodowe
- Prosty Quest + dziennik zadań
- Pływanie i nurkowanie
- Spowolnienie czasu (BulletTime)
- Proste budowanie (Z gier survivalowych)
- Przeźroczystość budynku po wejściu do środka
- Sztuczna inteligencja <Planowane w okolicach Lipca-Sierpnia 2016>
- Proceduralne generowanie mapy
- Crafting
- Praca w grupie (dzielenie się danymi)
- Wstawianie reklam do gry
Wasze propozycje, które zostały zrealizowane
- Drzewko rozwoju postaci
Link do rozwiązania: QuickTip #26 – Drzewko umiejętności postaci - Inwentarz
Link do rozwiązania: QuickTip #28 – Prosty inwentarz ; QuickTip #29 – Rozbudowany inwentarz - Cykl dobowy
Link do rozwiązania: QuickTip #35 – Jak zrobić cykl dnia i nocy - Opcje gry
Link do rozwiązania: QuickTip #34 – Jak zrobić menu opcji w grze? - Cutscenki
Link do rozwiązania: QuickTip #22 – Cutscene Part 1 ; QuickTip #22 – Cutscene Part 2 - Usunięcie loga Unity przy starcie i własna animacja startowa
Link do rozwiązania: QuickTip #23 – Jak zrobić własny ekran startowy - Minimapa
Link do rozwiązania: QuickTip #27 – Mapa z własną teksturą ; QuickTip #18 – Jak zrobić mini mapę? - Edycja broni
Link do rozwiązania: QuickTip #33 – Jak zrobić system edycji broni? - Multiplayer w Unity (UNet)
Link do rozwiązania: QuickTip #38 – Multiplayer z UNet, part 1 ; QuickTip #39 – Multiplayer z UNet, part 2 ;QuickTip #40 – UNet nie tylko LAN, part 3