Unity3d OneLine – problemy, które da się rozwiązać w jednej linii kodu. Dosłownie!

Linia: Podpowiedź do zmiennej

Każda książka mówiąca o podstawach programowania zaleca komentowanie kodu. Faktycznie jest to dobra metoda do poinformowania innych programistów do czego służy dany fragment. Również to dobra metoda dla samego siebie, żeby wiedzieć o co chodzi w kodzie do którego wraca się po czasie.

W przypadku gier i pracy z Unity, często pracujemy z designerem, który dostępu do kodu nie ma, lub ma, ale nie chcemy żeby tam gmerał. Jednak fajnie, aby wiedział po co ma zmienne i co z nimi może zrobić. Możemy go w prosty sposób poinformować co do czego służy. Wystarczy taki manewr:

[Tooltip("Maksymalna liczba punktów życia postaci")]
public int hp;

Teraz, gdy designer, lub ktokolwiek inny najedzie myszką na nazwę zmiennej w oknie inspektora, mamy taki efekt:

Efekt atrybutu Tooltip
Efekt atrybutu Tooltip