Praktycznie wszyscy podsumowali już 2022, kiedy ten skończył się ledwie kilkanaście godzin temu. Dlatego ja podsumowuje go dziś, a raczej chce się z wami podzielić planami na nowy rok.

Bloga prowadzę tak naprawdę bardzo długo, bo już dobre kilka lat, od roku bawię się w YouTube, ale w sumie nigdy nie traktowałem tego bardzo poważnie. Gdzieś w tle majaczyło marzenie o zrobieniu własnej gry albo napisaniu własnej aplikacji, która przyniesie miliony. Problem jest taki, że jak łapiesz trzy sroki za ogon, to nie utrzymasz żadnej.

Dlatego w tym roku postanowiłem zmienić podejście i dać szansę blogowi i kanałowi. Dlatego stwierdziłem, że zawieszę pozostałe pomysły na najbliższy rok i postaram się skupić na blogu. Nie spodziewam się mieć z tego dużych korzyści finansowych, ale deprymuje mnie robienie czegoś, co stoi w miejscu i się nie rozwija. Mam wtedy wrażenie, że robię to tylko dla siebie.

Jak powie każdy coach, trzeba sobie wyznaczyć mierzalne cele i dla mnie na ten rok będzie to przekroczenie 1000 subskrybentów na YouTube, oraz 500 subskrybentów newslettera. Jeśli to się uda, działamy dalej, jeśli nie to prawdopodobnie zarzucę projekt kanału i wrócę do planu pisania przynoszącej miliony aplikacji, albo swojej gry.

Na osiągnięcie celu trzeba też mieć plan i ten mam, w paru punktach go opiszę:

Filmy na kanale

Na kanele planuję publikować co najmniej 2 filmy miesięcznie. Jeden będzie taki jak do tej pory, o projektowaniu i designie, poparty researchem, badaniami naukowymi i wiedzą doświadczonych twórców. Drugi czymś prostszym i szybszym w tworzeniu, np. recenzje książek poświęconych GameDevowi, albo samych gier.

YouTube promuje shorty, więc zastanawiam się nad ideą minutowych recenzji gier – nie jestem tego pewny, bo nie wiem, czy w minucie da się zawrzeć dość informacji, ale spróbuję.

#GameDevówka

Mój newsletter okazał się całkiem fajny, przynajmniej taki mam feedback od jego aktualnych czytelników. Dużo portali newsowych skupia się na samych grach, a mało mamy informacji o samej branży. Badania, zmiany w prawie, przejęcie, inwestycje. Dlatego chce dalej go publikować, regularnie raz w tygodniu.

Pod koniec roku pojawił się problem, że system mailingowy, którego używałem, upadł i musiałem skupić się na szukaniu alternatyw i w efekcie stworzyłem hybrydę, między swoim hostingiem a systemem mailingowym. Dzięki czemu, zbiory newsów w formie webowej przeczytacie na blogu, a dalej możecie zapisać się na cotygodniowego maila:

Na newsletter możecie się zapisać tutaj:

Jedyna strata przeniesienia się na nowy system, to strata poprzednich wydań.

Newsletter MarWinowy

Kolejny krok to otwarcie newslettera po prostu o mojej działalności. Patrzę od jakiegoś czasu, co dzieje się na Facebooku, gdzie bez opłacania reklam, nie da się dotrzeć do ludzi, którzy lubią Twój profil, oraz co się dzieje na Twitterze, którego upadek jest wieszczony każdego tygodnia.

Newsletter to fajna forma dotarcia do was, bo o ile Twitter może paść, Facebook może ciąć zasięgi, to jeśli mi zaufacie i podacie tego maila, to mogę was informować o nowych filmach i inicjatywach, w których biorę udział bezpośrednio na skrzynkę.

Ten newsletter planuje wysyłać nieregularnie, tzn. kiedy pojawi się nowy film mojego autorstwa, czyli zgodnie z poprzednimi akapitami, tak 2 razy w miesiącu.

Na niego można zapisać się tutaj:

Discord

Przyznam się, że Discorda nie lubiłem za bardzo, ale ostatnio inne inicjatywy zmusiły mnie do korzystania z niego, więc czasem tam bywam. Dlatego, stwierdziłem, że założę swój serwer, gdzie będzie można swobodnie pogadać o gierkach i gdzie będzie ze mną bardziej bezpośredni kontakt, dodatkowo zabezpieczając się przed kaprysami innych Social Mediów.

Link do kanału: https://discord.com/channels/540079220874018816/917180958845829161

Baza wiedzy o GameDevie

Zawsze chciałem też mieć małe kompendium wiedzy o GameDevie, dlatego przygotowałem na blogu kilka podstron na ten temat. Chce zbierać tam ważne eventy z branży, uczelnie, które uczą GameDevu, zbiór polskich książek o tej tematyce, listę wydawców, którzy mogą wydać Twoją grę, czy zebrać polskich groznawców wartych śledzenia.

Dlatego przygotowałem małą podstronę na blogu, gdzie będę chciał takie informacje katalogować, dodałem też formularze, które pozwalają zgłosić rzeczy w danych kategoriach, do czego was zachęcam:

Jednej osobie może być ciężko trzymać kompletną bazę, ale wspólnymi siłami, możemy mieć coś naprawdę fajnego.

To, co nie zmieściło się gdzie indziej

W zasadzie tyle. Ten rok ma być rokiem bloga. Dam z siebie wszystko i zobaczymy, ile to da. Chce być bardziej aktywny w social mediach, dawać regularne treści i zobaczymy, gdzie mnie to zaprowadzi.

Tak czy siak, jak będę pisał takie podsumowanie za rok, to albo okaże się, że praca nie poszła na marne i działamy dalej, albo się pożegnamy.

Tyle ode mnie, dzięki za uwagę, cześć!