Unity3d OneLine – problemy, które da się rozwiązać w jednej linii kodu. Dosłownie!
Linia: Ograniczenie zasięgu zmiennej
Taka sytuacja: Tworzysz kawałek bardzo dobrego skryptu. Wszystko fajnie działa. Problem pojawia się, jeśli pewna zmienna w skrypcie przekroczy jakąś wartość. Olewasz, nikt przecież nie ustawi takiej wartości. Wysyłasz aktualizację na SVNa czy GITa. Za godzinę wpada do Ciebie designer i dostajesz ochrzan, że Twój nowy kod nie działa. Co się stało? Wprowadził zbyt wysoką wartość zmiennej.
Można było temu bardzo szybko zaradzić. Wystarczy ten kod:
public int normalInt;
Na takie coś:
[Range(10, 20)] public int normalInt;
Oczywiście 10 i 20 to ograniczenie minimalne i maksymalne, jakie może przyjąć nasza zmienna. Z punktu widzenia inspektora w Unity, zmiana wygląda tak:
Jak widać, pole do wpisania wartości zmienia się w suwak, którego wartość będzie ograniczona przez nasze ograniczenie.