Czy to trudne? Ile można zarobić? Co ze skarbówką? Odpowiadam na wszystkie pytania.

Na samym początku, za pomoc w realizacji tego materiału, chciałem podziękować Przemkowi Szarancowi z kancelarii podatkowej Małgorzata Szaraniec i Synowie, szczególnie za przełożenie mętnych przepisów prawnych na język zrozumiały. Jak założycie swoje firmy i będziecie szukać profesjonalistów, to wiecie do kogo pisać.

Pracując nad grami zarabiać można na wiele sposobów. Pobierając opłatę za grę, abonament za granie, wykorzystując mikro transakcję albo umieszczając reklamy w grze. Można również dorobić, sprzedając swoje assety. Jak to zrobić wykorzystując Unity Asset Store?

Jak zacząć sprzedawać?

Tutaj sprawa jest raczej prosta. Wystarczy mieć konto Unity – jeśli korzystacie z silnika, to na pewno takie konto posiadacie. Druga sprawa to założenie konta sprzedawcy (Publisher Account).

Gdy dysponujemy już kontem sprzedawcy, to z jego panelu administracyjnego, możemy dodawać paczki, które następnie przechodzą recenzję zespołu Unity. Gdy pomyślnie przejdziemy weryfikację, paczka jest dostępna do sprzedaży. Jeżeli nie przejdzie weryfikacji, dostaniemy listę rzeczy do poprawy. I tak w kółko dopóki nie przejdziemy weryfikacji.

Ile można zarobić?

Ostateczną cenę produktu ustalamy sami, w walucie amerykańskiej (dolar). Cena musi być jednostkowa, dlatego wszelkie ogonki typu $5.99 odpadają. Przy czym Unity zastrzega sobie prawo do podania innej wartości ceny w przypadku innej waluty – co jest raczej naturalne, bo $5 != 5zł. Między innymi na mocy tego zapisu Amerykanin zapłaci za Asset $5, a europejczyk będzie płacić w euro, co dzieje się bez naszego udziału.

Jako dostawca produktu otrzymujemy 70% wartości, pomniejszone o zwroty, wszelkie opłaty bankowe związane z transferem do nas, etc. 30% zgarnia Unity. Czyli, jeśli nasz asset kosztuje $10 i chcemy, żeby nam go wypłacono w złotówkach to koszt przewalutowania bierzemy na siebie. Reasumując… załóżmy, że dolar kosztuje 4zł. Unity najpierw zabiera sobie 30%, czyli 3$, a następnie przewalutowaniu ulega nasze $7, gdzie zawsze przy przewalutowaniu nieco tracimy na kursie bankowym.

Jeżeli chodzi o pobieranie pieniędzy to mamy trzy systemy:

  • PayPal
    • Rozliczamy się co miesiąc,
    • Wymaga konta PayPal,
    • Wyplata środków następuje bez względu od ilości zarobionych pieniędzy,
    • Nie ma dodatkowych kosztów,
  • Przelew bankowy
    • Rozliczamy się co kwartał,
    • Odbywa się za pomocą przelewu bankowego,
    • Wymaga co najmniej $250, aby otrzymać przelew. Jeśli nie dysponujemy taką kwotą na koniec okresu rozliczeniowego, to kwota przechodzi na kolejny,
    • Koszt $20 od przelewu.
  • Rozliczenie czekiem
    • Nie opisuję dodatkowo, bo dotyczy tylko mieszkańców USA.

Zgodnie z regulaminem, nie Unity, a my musimy opłacić wszelkie podatki. Ale to sobie omówimy później.

Jak wspominałem nasza prowizja pomniejszona jest o zwroty. Ponieważ w Asset Store użytkownicy mają 2 tygodnie na zwrot assetu, którego nie da się sprawdzić przed zakupem (np. statyczny obrazek jaki jest, każdy widzi i nie da się go zwrócić, a skrypt, który trzeba sprawdzić jak działa, można zwrócić). Dlatego, jeśli ktoś zwraca nasze assety, to wartość zwrotów, będzie potrącona z naszej “pensji”. Jak wyglądają same zwroty? Gdy zgłosi się do nas niezadowolony klient, my musimy się zgłosić (mailem) do Unity i poprosić o zwrot dla danego użytkownika.

Jednak samo wrzucenie assetu to nie wszystko. Wrzucając nasz produkt zgadzamy się zapewniać support dla niego. Tzn. jeśli klienci będą z nim mieli problemy, dostaną do dyspozycji podany przez nas adres e-mail i/lub stronę www, gdzie mogą się z nami kontaktować w razie problemów.

Dodatkowa metoda zarobku to dobrowolne dotacje na nasz projekt. Jednak jest kilka zasad:

  • Projekt musi być darmowy
  • Nie może posiadać płatnej (lepszej) wersji, sprzedawanej poza Asset Store
  • Dotacja musi być realizowana przez nasz własny system dotacji na naszym własnym serwerze – w sensie Asset Store nie udostępnia narzędzia do tego
  • Nie możemy do assetu dodawać żadnych pop-upów czy innych okienek, które będą wyskakiwać w czasie grania gry lub w edytorze, namawiających do dotacji.

Na jakiej licencji będą moje assety?

Pierwsze co musimy sobie wyjaśnić to fakt, że w zasadzie nie sprzedajemy naszych assetów, a jedynie licencję na ich używanie. Dodatkowo warto zauważyć, że transakcja przebiega pomiędzy osobą udostępniającą (nami), a osobą kupującą. Unity nie jest tutaj nigdzie uwzględniane. Jedynie pośredniczy transakcji, tak jak ma to miejsce np. na Allegro. Nie sprzedajemy naszych rzeczy Allegro, a jakieś osobie, gdzie Allegro jest tylko pośrednikiem (platformą transakcyjną). Ma to znaczenie w przypadku faktur, ale o tym później.

Wrzucając nasz produkt akceptujemy regulamin, który mówi, że dajemy prawo do zrobienia z naszym assetem właściwie wszystko z wyjątkiem odsprzedawania go nawet w formie zmodyfikowanej. Poza tym nasz produkt może być użyty w projektach komercyjnych, edukacyjnych etc.

Z odsprzedaniem jest pewien haczyk. Bo nie chodzi tu tylko o perfidne odsprzedanie assetu w takiej formie w jakiej ktoś go kupił. Przykładowo, jeśli ktoś pobierze nasz asset – np. model. Stworzy swój asset w postaci jakiegoś skryptu i wykorzysta nasz model w scenie demo, to w tej chwili dokonuje odsprzedania assetu i jest to niezgodne z regulaminem. W myśl tej zasady, jeśli sprzedajecie asset dodając do niego demo, w którym wykorzystacie Standard Assets (które są w Unity Asset Store) to łamiecie regulamin. Tym samym, jeśli ktoś wykorzystał wasz asset w takiej formie, możecie walczyć o swoje prawa.

Czy mogę asset sprzedawać gdzie indziej?

Licencja jaką dajemy jest nieekskluzywna. To znaczy, że możemy nasz asset sprzedawać poza Asset Store. Trzeba tylko uważać na jedną rzecz. Jak pisałem, możemy wstawić nasz asset za darmo i korzystać z systemu dotacji. Ale! Jeżeli się na to zdecydujemy, a na swojej stronie sprzedajemy asset, to łamiemy licencję dotacji.

Upraszczając: Jeżeli sprzedajemy asset gdzieś poza Asset Store, a na Asset Store daliśmy go za darmo, to nie możemy z tego tytułu pobierać dotacji.

Co na to urząd skarbowy?

Tutaj mamy w zasadzie trzy warianty. Albo jesteśmy stricte osobą fizyczną (jako osoba, która nie posiada firmy), osobą fizyczną prowadzącą działalność albo osobą prawną (czyli wszelkiego rodzaju spółki). Dla uproszczenia: rozliczamy się jako osoba fizyczna albo jako firma.

We wszystkich przypadkach jest kilka rzeczy wspólnych oraz też kilka różnic. Omówię każdą rzecz oddzielnie.

Na samym początku zacznę od jednej wspólnej i ważnej rzeczy. Żeby mogło dojść do obiegu pieniądza, to pomiędzy firmami musi istnieć jakaś umowa. Tak jak pracując w firmie, mamy umowę o pracę. W naszym przypadku jest to regulamin, który akceptujemy zakładając konto do publikacji. Już samo założenie konta jest zatem podpisaniem “umowy” między nami a Unity. Regulamin bowiem jest swego rodzaju formą umowy. Do przeczytania w całości pod linkiem. Polecam też zapoznać się z całością, bo większość wiedzy z tego wpisu opiera się na tym dokumencie.

Z punktu widzenia osoby bez firmy

Tutaj sprawa jest raczej prosta. Głównie dlatego, że rozliczamy się raz w roku za pomocą PITa. Tutaj od razu kilka przepisów dotyczących samego PIT: Musimy go złożyć do końca kwietnia danego roku, ale dotyczy on zestawienia za rok poprzedni. Przykładowo do końca kwietnia 2017 musimy złożyć PIT za okres Styczeń-Grudzień 2016. Nie istotne czy PIT składamy w styczniu 2017 czy w kwietniu 2017, okres za który się rozliczamy to zawsze rok poprzedni.

Jako osoba fizyczna wypełniamy PIT-36 – z którym pewnie nie raz się już spotkaliście. Oprócz wpływów z umów o pracę oraz z umów zleceń będziemy musieli uzupełnić jeszcze jedno pole.  W jednej z rubryczek (tabela D.1 pozycja 9: “. Inne źródła, niewymienione w wierszach od 1 do 8 (w tym emerytury – renty z zagranicy) “ ) – wpisujemy kwotę naszych przychodów z Asset Store. Właściwie tyle. Przy czym, Urząd Skarbowy może spytać skąd są te pieniądze. Nagłe 50 000zł może zdziwić i w takim wypadku urzędnicy sprawdzają, czy pieniądze nie pochodzą np. z przemytu, kradzieży czy handlu nielegalnymi rzeczami.

W takim wypadku musimy jakoś udokumentować te przychody. W przypadku PayPala mamy tam normalne wyciągi jak w banku. Wydruk takiego wyciągu powinien załatwić sprawę. W przypadku kwartalnego rozliczenia przelewem, ponownie mamy wyciąg z banku, który udowodni skąd są pieniądze i że są to legalnie pozyskane środki.

Zostaje nam jeszcze kwestia dotacji, bo ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje jednoznacznie czym one właściwie są. W Polskim prawie raczej nie ma definicji dla wpływów dotacyjnych od innej osoby, bardziej spotykamy się z darowiznami od innej osoby. Raczej rozumie się jedynie dotacje z budżetu państwa lub z jakichś instytucji. Dotacja w kontekście Unity Asset Store, to jakby opłata za poświęcenie wolnego czasu dla dobra innych, więc nie pokrywa się z definicją z polskiej ustawy.

Ponieważ sytuacja jest tutaj raczej nieklarowna, to zostawiam was z poradą Przemka. A brzmi ona tak:

“Aby nie złamać regulaminu Unity, którego zobowiązujemy się przestrzegać należałoby opodatkować także przychód z dotacji. Jak widać nie ma prostej definicji dotacji takiej, z jaką mamy do czynienia w Unity Asset Store. Jest to raczej donacja [darowizna od osób trzecich] lub subwencja [nieodpłatna i bezzwrotna pomoc finansowa udzielana przez kogoś]. Zatem, aby nie przedłużać – powinniśmy zachować się jak wcześniej. Uwzględniamy dochód w rubryczce inne dochody, jak ma to miejsce w przypadku normalnych dochodów z Asset Store.”

Z punktu widzenia firmy

W przypadku rozliczania się jako firma, mamy dwa podatki, które nas dotyczą. Podatek od towarów i usług, zwany VAT oraz dochodowy. Zaczniemy od VATu.

Ogólnie sytuacja jest raczej fajna, bo jeżeli zakładamy, że nasze przychody nie przekroczą w danym roku 200 tysięcy złotych ze sprzedaży, to z podatku VAT możemy być podmiotowo zwolnieni na mocy art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Przy czym nie jest tu w 100% kolorowo, bo są pewne wyjątki, które trzeba omówić. Otóż z VAT nie może być zwolniona osoba, która:

13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

  1. dokonujących dostaw:
    1. towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,
    2. towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:
      • energii elektrycznej (PKWiU 35.11.10.0), – wyrobów tytoniowych,
      • samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,
    3. budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,
    4. terenów budowlanych,
    5. nowych środków transportu;
  2. świadczących usługi:
    1. prawnicze,
    2. w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,
    3. jubilerskie;
  3. nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Część osób czytając to, może się zastanawiać się, czemu to jest ważne? Otóż. Żeby sprzedawać na Asset Store nie trzeba być firmą GameDevową robiącą gry. Przykładowo jeśli ktoś prowadzi sklep z tytoniem i w wolnych chwilach robi sobie modele, które sprzedaje i zysk z nich chciałby dopisać sobie do dochodów firmy, to na mocy tych wyjątków, jest objęty podatkiem VAT. Dla zainteresowanych, załączam link do pełnej treści ustawy o VAT.

Wyjaśnienia mogą wymagać dwa punkty:

a) towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,

Załącznik jest dostępny pod linkiem z pełną ustawą, są to głównie drogocenne kruszce, złom czy np. noże. Dlatego nie wklejam już tutaj pełnej listy.

3) nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Tutaj chodzi o miejsce rejestracji firmy. Czyli jeśli firma jest zarejestrowana w Polsce i jest to Polska firma z Polskim numerem NIP, to wszystko gra. Nie chodzi tutaj o posiadanie fizycznego budynku na terenie Polski. Jeśli natomiast firma byłaby zarejestrowana np. w Czechach, to nie obejmuje jej podmiotowe zwolnienie z VAT.

Na słowo komentarza zasługuje też kwota 200 tyś przychodu ze sprzedaży. Po pierwsze chodzi tutaj o przychód, a nie dochód. Ważna sprawa. Czym to się różni? Przychód to suma wszystkich udokumentowanych sprzedaży (np. za pomocą faktury VAT) zarówno towarów jak i usług. W uproszczeniu chodzi tu o pieniądze, które wpłynęły lub mają wpłynąć na nasze konto ze sprzedaży.

[stextbox id=”warning” caption=”Przykład”]Jeżeli nasza firma wystawiła cztery faktury VAT na kwotę 400zł, ale dopiero 3 klientów dokonało przelewu za te faktury, to na naszym koncie widnieje kwota 1200zł. Jednak już teraz, nasz przychód to 1600zł, bo zakładamy, że te ostatnie 400zł również wpłynie na nasze konto. [/stextbox]

Dochód, to różnica między przychodami i rozchodami. Mówiąc prościej. Jak zarobicie 220 tyś złotych, ale wydacie 200 tyś, to i tak podlegacie opodatkowaniu VAT, bo wasz przychód to 220 tyś, a dochód 20 tyś, gdzie dochód nas nie interesuje. Druga sprawa, to fakt, że ta kwota dotyczy ogólnie sprzedaży, nie tylko z Asset Store. Czyli, gdy Twoja firma sprzedaje np. laptopy i dorabia na Asset Store, to nawet w sytuacji gdy przychód z Asset Store to 2000zł, a przychód z laptopów to 300 tyś, to i tak obowiązuje nas podatek VAT.

Teraz krótko o tym, co w sytuacji przekroczenia bariery? Otóż, prawdopodobnie prowadzisz firmę na tyle dużą, że stać Cię na zatrudnienie księgowego, który ogarnie sprawę za Ciebie i nie potrzebujesz czytać o tym na blogu. Dlatego do dalszych rozważań, zakładam, że spełniasz wszystkie wymagania do bycia zwolnionym z VAT. Nie chodzi tu o moje lenistwo, a o fakt, że napisanie tego jak rozliczać VAT dla różnych rodzajów firm i spółek, zajęłoby kilka kolejnych wpisów, których pewnie sam bym nie rozumiał. Dlatego zostawiamy to profesjonalistom.

Ale wersja uproszczona: W idealnym świecie byłoby wystawiać fakturę VAT do każdej osoby, która kupiła nasz asset. Zaznaczam – każdej osobie z osobna, po każdym zakupie pojedynczego assetu. Jednak jeśli na to się zdecydujemy, propozycja jest taka, żeby na fakturę wypisywać tak, że nasze 70% to cena brutto. Tzn. Gdy mamy asset za $10, Unity zabiera swoje $3, to nasze $7 to cena już z podatkiem VAT.

Jeśli chodzi o samą stawkę VAT, to wynosi ona 23%, chyba że firma która od nas kupiła, jest z terenu Unii Europejskieji jest zgłoszona do transakcji wewnątrzunijnych. Czyli ma Europejski NIP. Żeby zweryfikować czy dana firma jest zgłoszona do takich transakcji, można skorzystać z tej strony.

Podatek dochodowy

Tutaj sprawa zależy od dwóch czynników. Jak decydujemy się rozliczać: PayPal czy przelew, oraz jak rozliczana z podatku dochodowego jest nasza firma: czy co miesiąc czy co kwartał.

Zacznę od rozliczenia PayPalem, bo jest łatwiejsze do ogarnięcia.

PayPal

W przypadku rozliczenia się PayPalem, co miesiąc dostajemy pieniądze od Unity. Mamy dowód przelewu, którym możemy się posługiwać. W księgowości, aby udokumentować jakiś przychód musimy dysponować jakimś dowodem, np. fakturą, ale istnieje coś takiego jak “Inny dokument księgowy”. Takim dokumentem, może być dla nas wewnętrzne zestawienie firmy ile jakich assetów i za ile sprzedaliśmy. Jeśli takie zestawienie poprzemy screenem czy wydrukiem potwierdzającym przelew na konto PayPal od Unity, mamy w zasadzie sprawę z głowy. Nie ważne jest tutaj czy nasza firma rozliczana jest co miesiąc czy co kwartał.

Przelew Bankowy

Tutaj sprawa się nieco komplikuje w dwóch przypadkach. Po pierwsze, przelew od Unity dostajemy co kwartał. Po drugie, przelewu możemy nie dostać, bo nie przekroczymy kwoty $250. Po trzecie za przelew płacimy $20.

Problem polega na tym, że musimy wykazać zarobek tych pieniędzy, mimo że ich nie dostajemy do ręki. Podam dwa przykłady:

[stextbox id=”warning” caption=”Przykład 1″]Firma rozlicza się co miesiąc. W styczniu na Asset Store zarobiła $60 w Lipcu $140, a w Marcu $100. Mimo, że swoje $300 dostanie dopiero w Marcu/Kwietniu, to już w Styczniu musi w swoim rozliczeniu uwzględnić zarobek $60, w Lipcu $140 i rozliczyć od tych przychodów podatek.[/stextbox]

[stextbox id=”warning” caption=”Przykład 2″]Firma rozliczana jest kwartalnie. Przez pierwsze trzy miesiące roku, firma zarobiła $100. Mimo, że w marcu nie dostanie tych pieniędzy (bo nie spełniają zasad wypłaty Unity), to muszą zaksięgować te $100 w przychodach firmy i rozliczyć od nich podatek. Jeżeli przez kolejne 3 miesiące zarobią np. $140, to kwota dalej im nie będzie wypłacona, a od $140 muszą zapłacić podatek.[/stextbox]

Mam nadzieję, że przykłady dobrze tłumaczą o co chodzi. Nie istotne jest, kiedy dostaniemy pieniądze od Unity. Dochód z Asset Store z każdego miesiąca, musi być zaksięgowany (lub z każdych 3 miesięcy, jeśli rozliczamy się kwartalnie). Trzeba pamiętać, że nie ruch pieniądza a fakt dokonania sprzedaży generuje nam obowiązek podatkowy.

W zasadzie to jest jedyny problem z tym typem rozliczenia. Bo jeżeli chodzi o samo uwzględnianie tego, to ponownie wewnętrzny dokument z zestawieniem sprzedanych assetów plus wydruk przelewu przychodzącego na nasze konto bankowe, będą dostatecznym dowodem dochodu. Ale co w sytuacji, gdy trafił nam się przypadek, gdzie nie spełniamy zasady wypłaty? Tutaj mamy mały problem, który zarówno Unity jak i Przemek radzą rozwiązać zwykłym screenem z panelu sprzedawcy w Unity Asset Store. Można też samodzielnie stworzyć zestawienie sprzedanych assetów np. w Excelu.

Kwestia waluty

Jest jeszcze jedna ważna do poruszenia kwestia. Zarobki w Asset Store są podane w dolarach. Natomiast w Polsce mamy obowiązek prowadzić księgowość się w polskiej walucie – czyli w złotówkach. Dlatego potrzebny jest nam kurs waluty. Uwzględnia się wtedy kurs z dnia poprzedzającego sprzedaż (w tym wypadku, przelew od Unity). Czyli jeśli dostaniemy pieniądze w środę, to liczy się kurs z wtorku. Kurs bierzemy sobie z Narodowego Banku Polskiego (NBP). Jednak jest jedno “ale”. Liczą się tylko dni w których NBP wystawia kursy. Czyli odpadają weekendy i święta. Dlatego, jak dostaniemy pieniądze w Poniedziałek, to się stopniowo cofamy: niedziela – zamknięte, idziemy dalej: sobota – zamknięte, idziemy dalej: piątek. Stąd bierzemy nasz kurs dolara.

Teraz druga kwestia, księgowa. Każda firma ma swoje konto bankowe. Natomiast Paypal jest najczęściej portfelem prywatnym. Dlatego najczęściej, pieniądze przesłane przez Unity na Paypal przelejemy na swoje konto firmowe. Jednak z punktu widzenia księgowego, nie ma znaczenia kiedy dokonamy przelewu na konto firmowe. Ważne jest kiedy dokonała się sprzedaż naszych assetów. Innymi słowy. Pieniądze zarobione na assetach w styczniu, musimy zaksięgować w styczniu, nawet jeśli z Paypala na konto firmowe przelejemy te pieniądze w kwietniu. Bowiem ponownie przypominam – sprzedaż assetów, a nie ruch pieniądza generuje obowiązek podatkowy.

Jednak załóżmy sobie taką sytuację. Dostajemy pieniądze ($100) w Styczniu po kursie $1 = 4zł. Teraz jeśli wypłacamy pieniądze w kwietniu, to kurs mógł się zmienić. Jeżeli poszedł w górę, do 5zł, to mamy sytuację, gdzie dostaliśmy 400zł, a teraz nagle mamy 500zł. Z tego tytułu, to dodatkowe 100zł to również nasz dochód, który musimy rozliczyć w miesiącu, w którym dokonaliśmy przelewu z PayPala na konto bankowe firmy. Jednak gdyby dolar się osłabił do 2zł, to zamiast 400zł dostajemy 200zł. W takim przypadku mamy “koszt otrzymania przychodu” wynoszący 200zł i możemy sobie te 200zł wprowadzić w koszta działalności firmy, w miesiącu w którym dokonaliśmy przelewy z PayPala na konto bankowe firmy.

Dla osoby nieposiadającej firmy, kwestia przewalutowania odbywa się na tych samych zasadach. Czyli do PIT wpisujemy sumę wpływów z każdego miesiąca, przewalutowaną wg. tych samych zasad co w przypadku firmy.

Dotacje

Jeżeli natomiast chodzi o dotacje, to wprowadzamy je również jako normalny dochód, a jako dokument księgowy wystarczy nam wyciąg z programu do dotacji – większość tego typu stron oferuje takie zestawienia, więc tutaj nie ma problemu. Dlaczego? Ponieważ dotacje takie jak w tym przypadku [ za naszą pracę] nie są zwolnione od podatku.

Słów kilka o panelu administracyjnym

Zbierałem od was pytania i kilka osób pytało też o sens istnienia kilku zakładek w panelu administracyjnych, dlatego szybko omówię pola.

Zakładki w Asset Store.
Źródło zdjęcia: https://docs.unity3d.com/
  • Packages – Tutaj mamy nasze udostępnione paczki, które są dostępne do pobrania, też tutaj możemy sobie tworzyć nowe.
  • Sales – Tutaj mamy zbiór danych sprzedaży. Czyli ile pieniędzy zarobiliśmy na danej paczce, ile razy ją zwracano etc. Takie podsumowanie sprzedaży.
  • Free Downloads – Odpowiednik Sales, dla darmowych assetów. Czyli podsumowanie pobrań.
  • Revenue – Wypłaty na nasze konto wykonane przez Unity. Czyli ile pieniędzy nam przelano, kiedy i czym (przelew czy PayPal).
  • Verify Invoice – W tej zakładce możemy sobie wyszukać zamówienie danego klienta, wykorzystując jego numer faktury. On podaje nam numer, my go tam wklepujemy i sprawdzamy czy to poprawny numer, a jeśli tak, to dostajemy też informację co w ramach tej faktury było kupione. Przydatna sprawa, przy zwrotach.
  • Vouchers – Tutaj możemy dodawać vouchery, które umożliwiają pobranie paczki za darmo.
  • Users – Użytkownicy, którzy mogą zarządzać naszymi assetami. Domyślnie jesteśmy my, ale jeśli mamy kilkuosobowy zespół i chcemy, żeby parę osób mogło dodawać assety, to właśnie tutaj możemy ich dodać.
  • Payout – Tutaj podajemy dane do wypłat. Czyli numer konta czy konto PayPal na które chcemy mieć wypłacane pieniądze. Oraz dane do faktury.
  • Info – Informację o nas. Kim jesteśmy, dane kontaktowe do supportu etc.
Podoba Ci się? Udostępnij!