Unity3d OneLine – problemy, które da się rozwiązać w jednej linii kodu. Dosłownie!

Linia: Jak dodać nagłówek przy zmiennych w panelu Inspector

Często skrypty, które tworzymy posiadają zmienne publiczne. Zmienne te, chcemy później ustawiać z poziomu Unity3d w panelu Inspector. Jednak, jeśli nawrzucamy masę tych zmiennych, może się zdarzyć, że dostaniemy straszliwy bałagan. Dlatego warto sobie takie zmienne grupować. Domyślnie, taki kod:

public float scrollSpeed = 15;
public float zoomSpeed = 25;
public float rotationSpeed = 15;
public float scrollKeyboardSpeed = 15;

public float minZoom = 40;
public float maxZoom = 20;
public Vector2 minPosition = new Vector2 (0, 0);
public Vector2 maxPosition = new Vector2 (400, 400);

Da nam taki efekt:

Nieposegregowane pola typu public w Inspektorze.
Nieposegregowane pola typu public w Inspektorze.

Trzeba przyznać, że jest to mało czytelne. Więc co możemy tutaj zrobić? Z pomocą przychodzi nam bardzo prosta linijka kodu:

[Header("Treść Nagłówka")]

Taki fragment, umieszczony w odpowiednim miejscu kodu, zapewni nam dużo czytelniejszy przegląd zmiennych z poziomu inspektora. Więc teraz modyfikujemy kod:

[Header("Speed")]
public float scrollSpeed = 15;
public float zoomSpeed = 25;
public float rotationSpeed = 15;
public float scrollKeyboardSpeed = 15;

[Header("Limits")]
public float minZoom = 40;
public float maxZoom = 20;
public Vector2 minPosition = new Vector2 (0, 0);
public Vector2 maxPosition = new Vector2 (400, 400);

Dzięki temu, w Inspectorze widzimy coś takiego:

Posegregowane pola typu public w Inspektorze.
Posegregowane pola typu public w Inspektorze.

Trzeba przyznać, że taki kod jest o wiele czytelniejszy, a my łatwiej się domyślimy co do czego służy. Zapewne nasi współpracownicy również docenią taką czytelność.