Unity OneLine – problemy, które da się rozwiązać w jednej linii kodu. Dosłownie!
Linia: Śledzenie obiektu na scenie
W trakcie testowania gry, często zależy nam na śledzeniu poruszającego się obiektu. Pełzanie kamerą za obiektem, wykorzystując myszkę czy klawiaturę jest mało efektywne, do tego zabiera nam ręce i możliwość klikania w różne rzeczy.
Do rozwiązania tego problemu przydadzą się dwa triki.
Po pierwsze możemy zaznaczyć obiekt w oknie Scene i kliknąć dwa razy F. Jedno kliknięcie przybliży nam obiekt, dwa kliknięcia pod rząd włączają śledzenie obiektu. Teraz po uruchomieniu gry, w oknie Scene kamera będzie podążała za zaznaczonym obiektem, do póki nie klikniemy czegoś innego.
Jednak czasami zdarza nam się co innego. Chcemy mieć cały czas do dyspozycji parametry jednego obiektu, nawet gdy klikamy co innego. Takie coś możemy łatwo osiągnąć klikając na kłódkę na samej górze okna inspektor, mając zaznaczony obiekt, którego parametry nas interesują.
Mając zaznaczoną kłódkę, to w trakcie gry możemy klikać po dowolnych obiektach, ale w oknie inspektor ciągle będą widoczne parametry zablokowanego obiektu.
Tyle, mam nadzieję, że pomoże to komuś w debugowaniu albo testowaniu gry.