Update tygodnia, czyli co ważnego się działo w GameDevie i co czeka nas w nadchodzącym tygodniu.

GameDev News

  • Unity 5.0 wydane!
    Nie będę się tutaj dużo rozwodził na ten temat, ponieważ planuję opisać w szerszym materiale, co nam dało nowe Unity. Jednak sam fakt tego, że nowa wersja do nas zawitała jest więcej niż zadowalający.
  • Unreal Engine za darmo!
    Ludzie z Epic na wszelkie sposoby walczą z konkurencją. Gdy Unity zaczęło mocno wchodzić na rynek, zmienili sposoby licencjonowania (tak jak CryTech), udostępniając silnik na zasadzie abonamentu. Teraz albo postanowili pogłębić ukłon w stronę developerów, albo Unity ciągle im zachodzi za skórę. W ostatecznym rozrachunku? Unreal to świetny i dobrze wyglądający silnik. Oferta korzystania z niego za darmo, na pewno zachęci wielu developerów, co może poskutkować większą rywalizacją pomiędzy dostawcami silników, oraz poprawą jakości gier. W przypadku jednego i drugiego, ostatecznie zyskują gracze.

Ciekawe premiery

  • 10 Marca – Hotline Miami 2: Wrong Number
    Chyba każdy słyszał o Hotline Miami. W nadchodzącym tygodniu, będzie można zagrać w drugą część. Jeżeli Twój wewnętrzny psychopata tęskni za wolnością, warto zwrócić uwagę na ten tytuł. Nieco w odpowiedzi na HM, również w nadchodzącym tygodniu pojawi się gra LACops. Tytuł opierający się na podobnych zasadach, ale stworzony komiksową kreską, osadzony w realiach lat 80, o dużej zawartości parodii i humoru.
  • 10 Marca – Cities: Skylines
    Znudziło lub rozczarowało Cię SimCity, a lubisz budować miasta? Cities:Skylines to odpowiedź na popularne SimCity. Czy okaże się lepsze? Nie mam pojęcia – nie znam się na architekturze.
  • 12 Marca – Assassin’s Creed: Rogue
    Jeżeli przejście wszystkich części AC nie pozwala Ci się oderwać od tego świata, 12 Marca nadarzy się kolejna szansa, by do niego wrócić. Znów będzie o piratach, trochę o zdradzie, na pewno dużo o skakaniu po domach. Ale nie oszukujmy się. Najbardziej nas zastanawia, ile będzie ważyła łatka w dniu premiery. Stawiam na 10GB.
  • 13 Marca – Resident Evil: Revelations 2
    Seria Resident Evil jest chyba znana wszystkim fanom horrorów, a od części piątej również fanom gier akcji. Nowe Revelations ma być powrotem do mrocznych i przerażających lat, kiedy po sesji z grą nie mogło się spać przez tydzień, w domu zbierało się prowiant na wypadek inwazji, a chodząc po mieście szukało się najlepszego miejsca do obrony przed zombie. Czy im to wyjdzie? Ciężko powiedzieć, bo powroty były już zapowiadane, a kończyło się na uciekaniu przed czołgiem (dla mniej ogarniających – scena z Resident Evil 6). Trzymamy kciuki i czekamy.

Gra w Unity na nowy tydzień:

Ballistic – MMO FPS – Przeglądarkowy – RumbleGames

Czym jest Ballistic? Jest to sieciowa gra FPS, która stylem rozgrywki bardzo przypomina wszelkie klasyki tego rodzaju takie jak Unreal Tournament, czy Quake III Arena. Obstrzeliwujemy się tam w drużynach, mając do dyspozycji kilka klas postaci, które są bardzo zróżnicowane. Postaci musimy odblokować, ale każdą z nich rozwijamy, obdarzając dodatkowymi umiejętnościami, oraz ulepszając broń. Dzięki temu zagraniu, dwóch przedstawicieli jednej klasy, może grać w zupełnie inny sposób.

Tak wygląda Ballistic
Tak wygląda Ballistic

Gra zasługuje na ogromną pochwałę za świetną oprawę audio-wizualną. Jak na „gierkę przeglądarkową”, grafika jest więcej niż dobra. Animacje płynne, tekstury w wysokiej rozdzielczości, a to wszystko ładnie zoptymalizowane, przez co ciężko o zacięcia.

Zarzuty można mieć co najwyżej do trochę słabego balansu postaci (istnieje jedna klasa, która na zamkniętych przestrzeniach ma przewagę nad wszystkimi innymi, tak znaczącą, że gdy zabijesz przedstawiciela tej klasy, jesteś wyzywany od cheterów), oraz małe zróżnicowanie map. Tzn. map jest sporo, ale wszystkie są dość zamkniętymi przestrzeniami.

Mimo wszystko, gra daje bardzo dużo frajdy.

 

Podoba Ci się? Udostępnij!